FB

Õppereis Kirde-Eesti 25.08. 2022Välja sõitsime Tartust Vanemuise alumisest parklast kell 9.00 hommikul. Esimene peatuskoht oli Sillamäe, kus külastasime Sillamäe Kultuurikeskust kohaliku giidi juhatusel. Kuulasime põnevaid lugusid Sillamäe ajaloost ja elu-olust kui seal asus uraanirikastus- vabrik. Kogu hoone on nii väljast kui seest renoveeritud ja tunnistatud 40.-50. aastate arhitektuuri mälestiseks. Pärast seda jalutasime kaunil promenaadil, mis viis mere äärde. Edasi sõitsime Narva. Kehakinnitust võtsime Vaba Lava kohvikus.Järgnes ekskursioon kohaliku giidiga Narva Kreenholmi Manufaktuuri territooriumil. Monumentalse industriaalarhitektuuri näide, kus kajastub enam kui 160 aastat ajalugu. Kuulsime lugusid tehase ajaloost ja tööliste elu korraldusest. Manufaktuur oli Eesti kõigi aegade suurim kergetööstusettevõte ja Euroopa suurim kergetööstusettevõte 19.-20- sajandivahetusel. Tippajal töötas seal 12000 inimest.Põgusalt tutvusime Narva põhiliste vaatamisväärsustega. Edasi suundusime Toila-Oru parki. Seal avanes võimalus osaleda virtuaalreaalsuse tuuril, mis viis meid ajarännakule Konstantin Pätsi aegsesse parki ja Oru lossi aastal 1938, kui seal asus Eesti Vabariigi esimese presidendi suveresidents.Tagasi Tartusse jõudsime poole kümne paiku. Päev oli sisutihe, aga väga huvitav. Tegin terve rea fotosid, mida teiega jagan. Aitäh teile head sõbrad Lõuna-Eesti Pimedate Ühingust, te olete lihtsalt ühed võrratud kaaslased.Ehk keegi leiab aega ja annab tagasisidet siin kommentaariumis, kuidas teile reis meeldis ja mis tarkusi juurde saite. ... Näita veelNäita vähem